Jedenáctá recenze aneb o generaci dopředu

„Ne, ne. Pro vás jen Ean.“

Originální název: The Heir
Nakladatelství: Cooboo
Počet stran: 319
Rok vydání výtisku: 2016
Překladatel: Jana Montorio Doležalová

Anotace: Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se její rodiče potkali. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci.
A je jasné, že z přítomnosti 35 kluků ve svém domě není vůbec nadšená.
Avšak i přes nátlak okolí je odhodlaná využít celé soutěže ke svým osobním cílům. Nebude ovšem nakonec láska silnější než rozum? A co vše je Eadlyn ochotna udělat pro dobro svých poddaných?

The Heir, neboli česky „Dcera“ - ten překlad mi přijde divný, vám ne? - je volné pokračování trilogie Selekce. Jak je z anotace patrné, kniha vypráví o Eadlyn, princezně a dceři Americy a Maxona Schreaveových. Ale co už mnozí netuší, že kromě třiceti pěti halasných kluků se v knize vyskytuje i její bratr-dvojče, další bratři a spousta postav z minulé knihy. Zajímavé, že?

Postavy
Na prvních stránkách knihy jsem nevěděla, co si o Eadlyn myslet. Poté, co ji rodiče uvrtali do selekce, mi jí bylo celkem líto. Ale k srdci mi přirostla až o něco později. Samotná postava Eadlyn je, až na tu bojovnou část, úplně odlišná od Americy. Vyrostla v přepychu, a je zvyklá na to, poroučet ostatním. Což se někomu může zdát nepříjemné, protože Eadlyn díky její výchově působí trochu nafoukaně. Přesto jsem si ji oblíbila.
Mezi další ústřední postavy patří například Ahren (bratr-dvojče), samozřejmě jejich rodiče, ale také spousta kluků, co soupeří o ruku Eadlyn. Někteří z nich se v knize jen mihnou, ale jiní vám docela přirostou k srdci, a vy pak pomalu už ani nevíte, komu fandit. Tak jsem to měla i já - ale jména vypisovat nebudu, abych některým nezkazila překvapení *wink*.
A pak jsou tu i některé postavy z minulé knihy. Ti, kdo četli První, ví, kdo se dal s kým dohromady, a dá se logicky očekávat, že se objeví i v pokračování. Opět nehodlám jmenovat, jen vás můžu ujistit, že je to rozhodně příjemné překvapení.

Selekce trochu jinak
Na ději celé knihy se mi líbilo, že jsme měli možnost nahlédnout do selekce z úplně opačné strany. Během původní trilogie nikdo netušil, kolik toho má například Maxon, kromě vybírání budoucí potencionální nevěsty a královny, na práci. A tohle tajemství odkrývá právě tato kniha.
Mimo jiné, Eadlyn je opravdu svá, a je docela zábavné číst, jak si neví rady se všemi těmi kluky, a jak by je nejradši všechny vyhnala ven. Číst příběh z jejího pohledu mě opravdu bavilo.

Jak jde čas
Postupem času se kroužek kluků kolem Eadlyn zmenšuje a zmenšuje, napětí narůstá, lidé za hradbami se bouří a bohužel se blíží i konec knihy. Kniha The Heir se vážně dá přečíst na jeden zátah, protože je poutavá, napínavá a velmi dobře napsaná. V porovnání s původní trilogií se mi líbí zhruba stejně jako první díl, tedy Selekce. Hodně sice záleží, na kolik si oblíbíte Eadlyn, ale protože jsem s ní já neměla problém, tak jsem si celý děj užila.

Ostrý konec
Příběh končí opravdu napínavě. Během závěru se stane tolik věcí, a tolik toho zůstane otevřeného, že já sama se nemůžu dočkat dalšího dílu. Upřímně doufám, že se vše vyřeší, a že to dopadne alespoň trochu přijatelně a autorka mi nezlomí srdce. Co se týče volby potencionální prince, typů mám hned několik, takže jsem vážně zvědavá, koho si Eadlyn nakonec vybere.

Závěrem

Kniha se mi opravdu líbila, a až na občasné Eadlyniny rozmary - ale vážně jen občasné - si nemůžu stěžovat. Celým dějem vás provází napětí, humor, originalita a emoce, například v podobě Eadlyniných dvou mladších bratříčků. Bonusem navíc je sledovat Americu a Maxona, kteří jsou starší o nějakých dvacet let, ale pořád plní lásky a obdivu k tomu druhému. Obě postavy mi koncem třetí knihy přirostly k srdci, a sledovat je z pohledu Eadlyn, mě samotnou pohladilo po duši.
Nedávám stovku, tu dávám jen výjimečným knihám, ale i tak bych knihu určitě doporučila všem, co si oblíbili Selekci, protože podle mě je to další kousek, který se autorce povedl.

94%